Teatrul de Artă București lansează Teatrul de Artă Junior, cu spectacolul Iepurele Alb

 

Sâmbătă, 8 decembrie, la împlinirea a șase ani de la inaugurarea sălii de spectacole din strada Sfântul Ștefan nr. 21, Teatrul de Artă București lansează Teatrul de Artă Junior – pentru copilul din fiecare. Lansarea va avea loc la ora 11.00, cu premiera spectacolului “Iepurele alb – povestea iepurașului care a jucat alături de Alice și-apoi a dispărut“, o mostră de măiestrie artistică ce dă viață aproape la propriu iepurașului de pluș și poveștii sale captivante, înduioșătoare, amuzante, memorabile.

Spectacolul se adresează publicului cu vârste între 3 și 100 de ani, dornic de frumos și emoție vie.

 

Conceptul, scenografia și costumele sunt semnate de Ana Crăciun Lambru și Lavinia Pop Coman, iar grafica îi aparține lui Romulus Boicu.
Regia și distribuția: Iepurele alb

 

“La aniversarea a șase ani de Teatrul de Artă București, vă facem cunoștință cu Teatrul de Artă Junior, “copilul” care, începând cu 8 decembrie 2018, va bucura publicul tânăr. Ne dorim să oferim copiilor un început sănătos în “cariera” de spectator de teatru, prin producții delicate, educative, emoționante. Pe 8 decembrie, Iepurele albva deschide stagiunea copiilor și a copiilor din noi; o poveste sensibilă, plină de umor și cu un aer proaspăt și inovator. Mulțumesc, Ana Crăciun Lambru și Lavinia Pop Coman, pentru această minune de spectacol.” (George Constantinescu, Directorul Teatrului de Artă București)

 

“Iepurele alb” esteo călătorie magică într-un univers plin de candoare, în care timpul este atât de prețios și fiecare moment este trăit cu inocența începutului. La fiecare întâlnire, Iepurele alb descoperă publicul cu sfială, își face prieteni și învață să aibă încredere, încearcă, plin de curaj, lucruri noi, se îndrăgostește; mereu cu pași mici, fiind aici și acumși prețuind emoția lucrurilor mărunte.

 

“E chiar iepurașul de pluș care “a jucat” în spectacolul “Alice în țara minunilor”, acum șapte ani. Pe care, apoi, l-am pierdut, s-a rătăcit de mine. Ne-am regăsit după o vreme și l-am descoperit plin de personalitate, cu viața lui. O jucărie vie. Iar de un an, eu și Lavinia lucrăm cu el la un spectacol care să mângâie sufletul.” (Ana Crăciun Lambru)

“Ne-a ghidat pas cu pas. Ne-a arătat cum se bucură de orice moment. Aproape că ne-a spus ce să facem.” (Lavinia Pop Coman)

 

Ana Crăciun-Lambrua absolvit Universitatea de Teatru și Film “I.L. Caragiale”, departamentul Arta Actorului Mânuitor de Marionete și a obținut diploma Master of Fine Arts in Puppetry, în cadrul Puppet Arts Program, la Universitatea Connecticut, printr-o bursă Fulbright. “Îmi place să mă joc! M-am jucat toată copilăria, inventând personaje și scenarii. Apoi am descoperit că și la Facultate te poți juca! Mai serios, cu mai multe reguli și cunoștințe, însă tot joacă era.”, mărturisește Ana.

În timpul studiilor, a fost implicată în numeroase reprezentații, proiecte și workshop-uri oferite de Puppets Arts Program, Ballard Institute and Museum of Puppetry și Connecticut Repertory Theatre și a colaborat cu artiști ca Wyatt Cenac sau Keith Lockhart și Boston Pops Orchestra.

În septembrie 2016, a reprezentat Statele Unite la World Puppet Carnival în Lodz, Polonia, cu spectacolul ei, “Dust”, pentru care a primit premiul Best Actress.

Revenită în România, a realizat regia spectacolului “Onix și Barton”, la Opera Comică pentru Copii și “Conferințele cu Dodi și Roni” la Muzeul Național Grigore Antipa. A jucat în “Pasarea de Foc” de la Teatrul Tony Bulandra și “Harun și Marea de Povești” în regia lui Alexandru Berceanu.
În prezent realizează regia spectacolului pentru copii, “Jurassic”, la Teatrul Tineretului din Piatra Neamț. 

“Cred cu tărie că teatrul de păpuși poate face lumea mai bună și vă invit să-mi fiți alături în această călătorie.”

Lavinia Pop Comana absolvit Facultatea de Teatru,  secția Actorie.

“Păpușile m-au fascinat încă din facultate, așa că, în 2016, cu ajutorul unui prieten, am confecționat primele mele păpuși. Erau 2 marionete din eșarfe, Eva și Alfred, cu care am reușit să fac un street performance. Așa a început călătoria mea în lumea “păpușăritului”. Un an mai târziu, am ajuns în Siberia, unde, maestrul Vladimir Zakharov m-a învățat să construiesc o păpușă cu un sistem unic în lume și așa, cu ajutorul, lui am făurit-o pe Zaharashka. Următorul spectacol sper că va fi cu ea. Primul meu gând, când am început să fiu păpușar, a fost dorința de a-i face pe oameni să zâmbească atunci când nici măcar nu se așteaptă. Astăzi, scopul meu este ca oamenii să ajungă să vadă în viața unei păpuși sufletul păpușarului și să se regăsească în poveștile pe care le spunem. Ceea ce mă mulțumește cel mai mult este atunci când aud pe cineva spunând “Wow, e vie!””

 

Bilete la spectacolul “Iepurele alb – povestea iepurașului care a jucat alături de Alice și-apoi a dispărut“, din 8 septembrie, ora 11.00, sunt disponibile pe MyStage.ro și la BiletFan – casa de bilete, stația de Metrou Unirii 1, intrarea dinspre Curtea de Apel, vis-a-vis de Casa de abonamente elevi și studenti (luni-vineri: 9.00 – 19.00; sâmbăta: 10.00 – 14.00).

 

 

Contact:

Costinela Caraene

Coordonator Comunicare – Teatrul de Artă București

Tel: 0722.243.950 I 0745.25.95.85

E-mail: comunicare@teatruldearta.ro

“Şase lecţii de dans în şase săptămâni”, cu Victoria Cociaș și George Constantinescu, în premieră, la Teatrul de Artă București

Seria de surprize ale toamnei continuă, la Teatrul de Artă București. Finalul lunii octombrie și începutul lunii noiembrie aduc un spectacol altfel, cu o
distribuție încântătoare, o regie proaspătă și o coregrafie originală. Spectacolul “Şase lecţii de dans în şase săptămâni” de Richard Alfieri va avea avanpremiera miercuri, 31 octombrie și vineri, 2 noiembrie, orele 19.15, în sala cu fotolii roșii din strada Sfântul Ștefan nr. 21.

Spectacolul îi are în distribuție pe actorii Victoria Cociaș și George Constantinescu.
Regia poartă semnătura Laviniei Jemna Oltenau, scenografia îi aparține lui Romulus Boicu, iar coregrafia este semnată de Mihai Petre.
Spectacolul este realizat cu sprijinul Academiei de Dans Mihai Petre.

Lily Harrison, văduva unui preot baptist, îşi angajează un profesor de dans, la domiciliu, pe Michael Minetti. Între Lily şi Michael sar scântei de la prima întâlnire. Se mint, se agresează şi se ironizeză reciproc, dar de-a lungul celor şase săptămâni, în timpul lecțiilor de dans, Lily şi Michael – amândoi, cu mult umor, temperament şi sensibilitate – ajung să se cunoască, să se respecte şi să-şi îmbogăţească viaţa cu o mare şi frumoasă prietenie.

Piesa este o comedie bine scrisă, cu un dialog alert şi plin de haz, dar şi cu momente duioase, surprize şi răsturnări de situaţii, muzică şi dans.

Premiera absolută a piesei „Six Dance Lessons in Six Weeks” a avut loc la Geffen Playhouse, în Los Angeles, apoi spectacolul s-a mutat pe Broadway.Între timp, s-a jucat cu succes în peste 24 de ţări.

Richard Alfieri (n. 1948) – scriitor, dramaturg, scenarist și actor american, a câştigat de două ori premiul Writers Guild Award şi a fost nominalizat pentru Emmy Award.

 

Am văzut “Şase lecţii de dans în şase săptămâni” acum 20 de ani, într-un mic teatru, la Bonn, în Germania (şi azi mai e în repertoriu) şi mi-a mers la suflet. Acţiunea se petrece în Florida anilor ’80, plină de prejudecăţi şi nedreptăţi sociale. În America s-au schimbat multe de atunci, dar iată, azi, în jurul nostru, ne ciocnim de aceleaşi probleme: bigotismul, lipsa de comunicare în familii, discriminarea acelora cu orientări sexuale diferite, singurătatea la bătrâneţe, lipsa unor prieteni de suflet, la nevoie… Farmecul acestei piese este că atinge toate aceste elemente sensibile, fără să intre în patetism, păstrând constant şi bine echilibrat limbajul de comedie.

Iar dansul devine o metaforă a apropierii între oameni. Cum descrie Michael, în piesă, foxtrot-ul: “…un paravan în spatele căruia puteai să-ţi lipeşti, liniştit, pântecele de persoana dorită, fără să fii arestat”. (Lavina Jemna Oltenau)

 

Bilete la “Șase lecții de dans în șase săptămâni” pe MyStage.ro.

 

Contact:

Costinela Caraene

Coordonator Comunicare – Teatrul de Artă București

Tel: 0722.243.950 I 0745.25.95.85

 E-mail: comunicare@teatruldearta.ro

O nouă comedie, la Teatrul de Artă București: “Incident la graniță”, prezentată în premieră pe 12 și 14 octombrie

 

“Un amestec de Ionesco și Kafka, filtrat printr-o doză bună de comedie.“, așa caracterizează publicația britanică Partially Obscured View textul lui Keiran Lynn, montat la Teatrul de Artă București și prezentat în premieră, luna aceasta.
Pe 12 și 14 octombrie, Teatrul de Artă București și Trubaduro invită publicul bucureștean la premiera spectacolului INCIDENT LA GRANIȚĂ, o comedie subtilă și perfect actuală, despre granițe reale sau imaginare, despre cum ne raportăm la autorități și cum se raportează autoritățile la individ, despre ce ne leagă și ce ne separă pe unii de ceilalți.

Spectacolul este regizat de George Dogaru și îi are în distribuție pe Doina Antohi, Pavel Bârsan și Andrei Mateiu. Scenografia este semnată de Romulus Boicu, iar styling-ul îi aparține Ruxandrei Bușneag.

Povestea e simplă, iar absurdul ei dezvoltă o situație pe cât de neverosimilă, pe atât de reală și experimentată de fiecare dintre noi. Arthur și iubita sa, Olivia, se trezesc în situația în care un grănicer împarte parcul (și banca pe care stăteau) în două, trasând noua graniță direct prin mijlocul parcului. Se pomenesc în două țări diferite, în război una cu cealaltă, fără posibilitatea de a trece granița și de a se reuni. Cum interacționează dragostea cu absurdul sau cu politica? Urmează să aflați la spectacol.

Despre piesa Incident la granițăde Keiran Lynn, presa britanică afirmă:

“O capodoperă ce combină comedie, ironie și o profunzime considerabilă.” Three Weeks Magazine

“O piesă foarte inteligentă și ghidușă, ce reușește să facă audiența să râdă și să realizeze cât de absurd poate fi totul.“Everything Theatre

“Minunat scrisă și fermecătoare până la tăierea respirației. Dialogul este inteligent și clar. Nici un cuvânt nu este în plus (…).“ A Younger Theatre

“O satiră inteligentă despre limitele politice, individualism versus a zecea spiță la roată, gândire autonomă versus obediență oarbă și eternul “război” al sexelor.“ UK Theatre Network

Pentru George Dogaru, cel care semnează regia spectacolului, Incident la granițăeste a doua montare de la Teatrul de Artă București. Prima, Constelații de Nick Payne, se bucură de un mare succes la publicul spectator și la publicul de specialitate, făcând săli pline și fiind invitat, în doar un an de la lansare, la cinci festivaluri de teatru. Numai în ultimele două luni a participat la UNDERCLOUD – Festival de Teatru Independent de Orice, Bucharest Fringe – Maratonul Teatrului Independent și Festivalul 25 de ore de teatru non-stop, Sibiu.

Romulus Boicu, autorul spațiului scenic și al graficii, nominalizat anul acesta la premiile UNITER, este deja un colaborator de bază al Teatrului de Artă București, aflându-se la al cincilea spectacol al teatrului, pentru care semnează scenografia, după Omul care mânca lumea, regia Alexandru Mâzgăreanu, Când timpul stă pe loc, regia Bogdan Budeș, ș.a.

Spectacolul Incident la granițăeste realizat în coproducție de Teatrul de Artă București și Trubaduro.
Trubaduro este un concept nou în România, ce oferă momente inedite de petrecere a timpului liber în oraș. Jocuri interactive, teambuilding-uri, experiențe insolite și producții teatrale, toate transformă o ieșire în oraș într-un eveniment. Trubaduro are deja în portofoliul de activități jocul „Dinner with murder”, 100% interactiv, și două coproducții teatrale, împreună cu teatre independente din București. 

Costumele sunt oferite de TEX exclusiv la Carrefour iar armele și echipamentele sunt oferite de Airsoft- Pro.

 

Bilete la avanpremiera și premiera spectacolului, din 12 și 14 octombrie, orele 19.15, se găsesc pe mystage.ro.

 

Contact:

Costinela Caraene

Coordonator Comunicare – Teatrul de Artă București

Tel: 0722.243.950

E-mail: comunicare@teatruldearta.ro

Avanpremiera comediei « O relație deschisă », cu Andreea Bibiri și Lucian Pavel deschide noua stagiune, pe 8 și 9 septembrie

Ca în fiecare an, Teatrul de Artă București deschide stagiunea cu o avanpremieră. Anul acesta, o comedie! Sâmbătă, 8 și duminică, 9 septembrie, de la orele 19.15, publicul este așteptat la avanpremiera spectacolului « O relație deschisă » de Dario Fo și Franca Rame, în regia Anei Ioana Macaria, avându-i în distribuție pe Andreea Bibiri și Lucian Pavel.

Este al doilea text de Dario Fo și Franca Rame – celebrul și controversatul duo de actori și dramaturgi italieni contemporani – pus în scenă la Teatrul de Artă București. Primul, « O femeie singură », one woman show cu Andreea Bibiri, în regia lui Daniel Grigore Simion, este, la ora actuală, cel mai solicitat spectacol al teatrului, de către selecționerii festivalurilor naționale și internaționale.

În spectacolul « O relație deschisă », o femeie povestește criza de cuplu prin care a trecut, aducându-și (la propriu) în scenă soțul. Cu mare greutate, își găsește forța interioadă de a se elibera emoțional din căsnicie și a accepta propunerea bărbatului de a avea o relație deschisă– adică o viață exclusiv sexuală, în afara căsniciei, încercând să rămână cei mai bun prieteni, căsătoriți fiind. Însă noua situație o face să întâlnească bărbatul perfect și să se îndrăgostească de el.

Iar rolurile se inversează. În noii termeni, soțul nu mai acceptă relația deschisă.

« Deși nu eu am ales textul, ci Andreea Bibiri și Lucian Pavel, propunerea lor de a lucra împreună m-a bucurat foarte tare. E primul spectacol la care lucrez după ce am terminat masterul de regie de la UNATC, la clasa lui Alexandru Darie, iar faptul că ei mi-au acordat încredere a contat foarte mult. Pentru că amândoi sunt niște actori minunați: inteligenți și intransigenți, fermecători și puternici, jucăuși – adevărați profesioniști. Ca regizor debutant ce-ți poți dori mai mult ca distribuție? Pe de altă parte, m-a provocat principala dificultate a scrierii lui Dario Fo și a Francăi Rame: în accepțiunea mea, zona pirandelliană a dramaturgiei. Inițial s-a ivit din modul deliberat/total teatral pe care îl practicau cei doi (scriau, regizau, jucau), era genul lor de spectacol în anii 1960 – 1970, vorbeau cu publicul, îl implicau. Au fost precursorii a ceea ce numim astăzi « stand-up comedy ». Au scris și jucat multe texte dar în « O relație deschisă”, în mod special, regăsim « teatrul în teatru » – revolta unuia din personaje suprapusă revoltei actorului din « rolul secundar », rolul soțului. » (Ana Ioana Macaria)

Dario Fo – câștigător, în 1997, al Premiului Nobel pentru Literatură – și Franca Rame sunt binecunoscuți pentru teatrul lor satiric, prin care își asumă poziția și angajamentul față de probleme sociale și politice, ceea ce le-a adus numeroase controverse cu statul, poliția, cenzura, televiziunea și chiar Vaticanul. Piesa « O relație deschisă », scrisă în 1983, este, la rândul ei, o farsă despre abordările sexuale în cadrul mariajului, într-o epocă în care atât sistemul social cât și ideologia dominantă sunt trasate de bărbați.

Pentru prestația actoricească de excepție din primul text al lui Dario Fo și al Francăi Rame, montat la Teatrul de Artă București (monodrama « O femeie singură »), Andreea Bibiri a câștigat deja Premiul pentru Cea mai bună interpretare feminină, la Festivalul Național de Comedie de la Galați.

Iar Lucian Pavel este binecunoscut publicului Teatrului de Artă București din comedia « Și veni bărbatul la femeie » de Semion Zlotnikov, intrată, anul acesta, în al cincilea an, după patru ani de săli pline.

Bilete la avanpremiera « O relație deschisă », din 8 și 9 septembrie, se găsesc pe MyStage.ro și la casa de bilete de la stația de metrou Unirii 1.
Spectacolul nu este recomandat persoanelor sub 16 ani.

 

O RELAȚIE DESCHISĂ de Dario Fo și Franca Rame

Cu : Andreea Bibiri și Lucian Pavel

Grafică : Romulus Boicu

Regia : Ana Ioana Macaria

Mulțumiri Lianei Ornea și lui Daniel Grigore Simion

 

 

Contact:

Costinela Caraene

Coordonator Comunicare – Teatrul de Artă București

Tel: 0722.243.950 

E-mail: comunicare@teatruldearta.ro

Septembrie 2018, nouă spectacole, în patru festivaluri de teatru din țară

Începem și continuăm luna septembrie cu energia de la UNDERCLOUD.

Nouă spectacole ale Teatrului de Artă București au fost invitate și se joacă în patru festivaluri din țară.

Pe 1 septembrie, “Când timpul stă pe loc” de Donald Margulies, în regia lui Bogdan Budeș, merge la FesTin – Festival de teatru și film de scurt metraj, pentru tineret, și se joacă în frumoasa sală de spectacole a Teatrului Municipal Caracal. Festivalul își propune “să îi atragă, provoace, implice pe tineri să recreeze, să descopere emoţia, să se descopere pe sine, într-o lume în care au acces la extrem de multă informaţie, totul pare uşor de descoperit, întreaga lume este stocată în gadgeturi simplu de folosit, iar emoţia pare nefirească atunci când tot ceea ce vrei să afli e la doar un click distanţă”.

Pe 2 septembrie, avem maraton de 4 spectacole, la FITIC – Festivalul Internațional de Teatru Independent Constanța: “Constelații” de Nick Payne, în regia lui George Dogaru, “Fata din Curcubeu” cu Marcela Motoc, pe textul și în regia Liei Bugnar, “Șase din 49” de Spiró György, în regia lui Alexandru Maftei și “Insomniacii” de Mimi Brănescu, în regia lui Sorin Militaru. FITIC se află la a treia ediție, iar de la ediția de anul recut ne-am întors cu Premul pentru cel mai bun actor (George Constantinescu, pentru rolul Gleb din “Dureri fantomă” de Vasili Sigarev).

Pe 17 și 19 septembrie, “Fata din Curcubeu” și “Șase din 49” se joacă în cadrul Festivalului Zile și Nopți de Teatru la Brăila, o ediție specială “a cărei temă readuce în prim plan comedia, în multiplele ei ipostaze teatrale: comedia politică, socială, romantică, filosofică, absurdă, basmul modern, comedia muzicală, tragicomedia, comedia-circ, comedia amară, etc. “Comedia între hohote și lacrimă”, așa cum este și viața!”.

Iar pe 21 și 23 septembrie, “O relație deschisă” de Dario Fo și Franca Rame, în regia Anei Ioana Macaria, și “Și veni bărbătul la femeie” de Semion Zlotnikov, în regia lui Bogdan Budeș, se joacă la Comic 7 B – Festival Internațional de Teatru Independent de Comedie, aflat anul acesta la a treia ediție. Sperăm să fie cu noroc. La prima ediție, ne-am întors acasă cu Premiul pentru cel mai bun spectacol (“Cerere în căsătorie” de A.P. Cehov, în regia lui Victor Olăhuț) și Premiul pentru cel mai bun actor (George Cnstantinescu, rolul Ivan Vasilievici, din “Cerere în căsătorie”).

Periplul în țară continuă și în luna octombrie. Revenim cu vești.

Contact

Costinela Caraene

Coordonator Comunicare – Teatrul de Artă București

Tel.: 0722.243.950

E-mail: comunicare@teatruldearta.ro

Constelații și Când timpul stă pe loc, în competiție la UNDERCOULD, pe 27 și 29 august 2018

 

Pe 27 și 29 august vă așteptăm la UNDERCLOUD, ARCUB – Gabroveni.

Spectacolele Constelații de Nick Payne și Când timpul stă pe loc de Donald Margulies au fost selectate și participă în competiție la ediția a 11-a a Undercloud – Festival de Teatru Independent de Orice.

Spectacolele au fost lansate la începutul stagiunii trecute și s-au jucat, la sediu, de cele mai multe ori cu casa închisă.

„Constelații” este o piesă despre liberul arbitru și prietenie, despre teoria multiversului cuantic, dragoste și miere. Despre un cuplu ce trece dincolo de continuum spațiu/timp ca să exploreze posibilitățile infinite ale dragostei care-l leagă. Marianne (Ioana Barbu) este fizician la Universitatea din Sussex, Roland (Marin Grigore) este un simplu apicultor. Se cunosc întâmplător, la un grătar. Prima întâlnire nu iese deloc bine. Dar noroc că există și o a doua șansă, și o a treia, și a patra.
Videoproiecțiile din spectacol sunt semnate de Ovidiu Cotârță, muzica originală îi aparține lui Marin Grigore, iar regia este semnată de George Dogaru.

“Când timpul stă pe loc” este o poveste despre viață, cuplu, profesie, iubire, în confruntarea cu vremurile pe care le trăim, marcate de presiunea cotidianului, violență, război. Sarah (Mihaela Sîrbu), fotoreporter de război, și James (Andi Vasluianu), scriitor și jurnalist, întorși din Irak, încearcă să se readapteze vieții civile. Richard (Dorin Andone), prieten apropiat al celor doi și, totodată, editorul lor la revistă, începe o viață nouă, alături de o femeie mult mai tânără decât el, Mandy (Diana Roman), organizator de evenimente. Două povești de dragoste, două traiectorii pe cât de previzibile, la prima vedere, pe atât de surprinzător imprevizibile. 
Scenografia spectacolului este semnată de Romulus Boicu, iar traducerea și regia îi aparțin lui Bogdan Budeș. Spectacolul a fost realizat cu sprijinul donațiilor prietenilor producători, în urma unei campanii de crowdfunding inițiată de regizor și a fost cofinanțat de UNITER, în urma sesiunii de finanțare din fondurile de timbru teatral, aprilie 2016.

 

BILETE

Constelații – 27 august, ora 19.00
MyStage: https://bit.ly/2KRk4Qr
Eventbook: https://bit.ly/2Otz35i

Când timpul stă pe loc – 29 august, ora 21.30
MyStage: https://bit.ly/2OAzgDN
Eventbook: https://bit.ly/2P8rz8W

Ne vedem la UNDERCLOUD!

 

Contact

Costinela Caraene

Coordonator Comunicare – Teatrul de Artă București

Tel.: 0722.243.950

E-mail: comunicare@teatruldearta.ro

“O femeie singură” cu Andreea Bibiri, pe 8 iulie, la Festivalul Internațional de Teatru Turda 2018

 Duminică, 8 iulie, de la ora 17.00, spectacolul “O femeie singură” de Dario Fo și Franca Rame, one woman show cu Andreea Bibiri, se joacă la Turda, în cadrul celei de-a doua ediții a Festivalului Internațional de Teatru Turda. Este cel de-al șaselea festival la care spectacolui este invitat, și al treilea din acest an.

“O femeie singură” a avut premiera în octombrie 2016 și, în decursul celor doi ani de la lansare, a devenit cel mai solicitat spectacol al Teatrului de Artă București, de către selecționerii festivalurilor din România.

Pentru rolul “Maria”, din spectacol, Andreea Bibiri a primit Premiu pentru Cea mai bună interpretare feminină, la Festivalul Național de Comedie de la Galați și o nominalizare pentru Cea mai bună actriță, la Undercloud 2017.

Spectacolul a fost selectat în FNT – Festivalul Național de Teatru 2017 și invitat la Bacău Fest – Monodrame, 2018 și la Festivalul Internațional de Teatru Nou, Arad, 2018.

Festivalul Internațional de Teatru Turda, organizat de Teatrul Aureliu Manea, se desfășoară în perioada 29 iunie – 8 iulie și cuprinde 10 zile de evenimente, cu 85 de spectacole, incluzând și concerte de jazz, în 10 locuri indoor și outdoor (sala mare a teatrului, sala studio, fabrica de bere, pietonala, curtea teatrului și a muzeului, Salina Turda etc.). Festivalul are și o secțiune de concurs – secțiunea “Universități”– la care facultățile de teatru din țară s-au înscris și concurează pentru premiile „Cel mai bun spectacol”, „Cel mai bun actor”, „Cea mai bună actriță”.

One woman show-ul cu care Teatrul de Artă București participă la festival este“un spectacol la care se empatizează și se râde foarte mult, dar, precum Harap Alb, ”râzi, tu, râzi, dar nu e râsul tău”. Andreea Bibiri își conturează personajul cu trăsături clare, fără ezitări, cu energie contagioasă, fără, însă, a-i agresa în vreun fel vulnerabilitatea. (…) Spectacolul ”O femeie singură” devine, astfel, o mică și strălucitoare bijuterie pe care o iei cu tine, acasă, pentru a te mai minuna de ea o bucată de vreme.” – Gabriela Hurezean, Muze și arme

“O femeie singură” de Dario Fo și Franca Rame
Cu: Andreea Bibiri
Regie și light design: Daniel Grigore-Simion
Scenografia: Adrian Pitica

La Teatrul de Artă București, spectacolul “O femeie singură” se va relua din luna septembrie, în stagiunea 2018-2019.

 

Contact:

Costinela Caraene

Coordonator Comunicare – Teatrul de Artă București

Tel: 0722.243.950 I 0745.25.95.85

 E-mail: comunicare@teatruldearta.ro

“O femeie singură”, cu Andreea Bibiri, selectat și la Festivalul Internațional de Teatru Nou de la Arad

 

Pe 13 mai 2018, Teatrul de Artă București merge iarăși în festival. Spectacolul “O femeie singură” de Dario Fo și Franca Rame, one woman show cu Andreea Bibiri, în regia lui Daniel Grigore-Simion, a fost selectat și va participa la Festivalul Internațional de Teatru Nou de la Arad, alături de alte nouăsprezece producții de stat sau independente, din România și de două spectacole din Olanda și Spania.

Aflat la cea de-a șasea ediție, festivalul se va desfășura în perioada 12 – 20 mai, în organizarea Teatrului Clasic “Ioan Slavici“ din Arad, în parteneriat cu Primăria și Consiliul Local ale Municipiului Arad.

Este cel de-al cincilea festival de teatru la care spectacolul “O femeie singură“ este invitat sau selectat, în mai puțin de doi ani de la lansarea sa pe scena Teatrului de Artă București.

Chiar în aceste zile, pe 20 aprilie, “O femeie singură“ participă, în calitate de spectacol invitat, la “Bacău Fest – Monodrame”, iar anul trecut a fost selectat și s-a jucat la FNT – Festivalul  Național de Teatru, Festivalul Național de Comedie de la Galați, UNDERCLOUD – Festival de Teatru Independent de orice.

Pentru rolul din spectacol, Andreea Bibiri deține deja un Premiu pentru Cea mai bună interpretare feminină, la Festivalul Național de Comedie de la Galați și o nominalizare pentru Cea mai bună actriță, la UNDERCLOUD.

 

 “Textul face parte din ciclul de cinci monoloage Numai casă, pat şi biserică (Tutta casa, letto e chiesa), publicat în 1977. Texte feministe, naturalmente. Temă nu foarte prizată de intelectualul român subţire. Temă – şi text –, însă, care îi vine mănuşă Andreei Bibiri. Actriţa are inteligenţă, bun-gust şi umor: ingrediente esenţiale pentru a nu cădea nici o clipă în tezism atunci cînd povesteşte necazurile unei încă tinere femei casnice, cu doi copii, exploatată sexual şi nu numai (…).” Liviu Ornea, Observator cultural, „Andreea Bibiri: one woman show”

“În spectacolul de la Teatrul de Artă puteţi să o reîntâlniţi în ipostaza acestei femei singure, căreia-i împrumută cinismul ei intelectual, distanţarea ironică şi mai ales resursa de sensibilitate din care se hrănesc atitudinile personajului faţă de iubire, căsnicie, copii, părinţi, bărbaţi într-o eră a sexului care pe vremea lui Dario Fo era doar la început. (…) E convingătoare în tot ce spune şi face, are farmecul nativ pe care i l-am admirat dintotdeauna şi ştie să-şi adapteze cu măsură mijloacele locului şi situaţiei în care o pune spectacolul (aviz amatorilor!). Adică, vorbeşte cu ton adecvat, cultivă detaliul făcând confesiunea să sune adevărat. Naturaleţea ei nu e însă banalitate, tăcerile, replicile sunt studiate ca şi paşii rari şi apăsaţi care valorofică simbolic costumul, motiv pentru care scenograful ar trebui să-i mulţumească (Nu-i de colea să târăşti timp de o oră prin scenă tonele unor clăpari). La sfârşit, de sub capişonul alb al fulgarinului, Andreea zâmbeşte complice publicului şi mica sală a independenţilor se transformă brusc într-o comunitate de prieteni. Misiune îndeplinită!” – Doina  Papp, Adevărul, „Andreea Bibiri la Teatrul de Artă” 

La Teatrul de Artă București, spectacolul “O femeie singură” poate fi văzut pe 28 aprilie și pe 31 mai, iar biletele sunt disponibile pe MyStage.ro.

 

Contact:

Costinela Caraene

Coordonator Comunicare – Teatrul de Artă București

Tel: 0722.243.950 I 0745.25.95.85

 E-mail: comunicare@teatruldearta.ro

“O femeie singură” cu Andreea Bibiri, invitat la Bacău Fest – Monodrame, aprilie 2018

 

Spectacolul “O femeie singură”, one woman show cu Andreea Bibiri, în regia lui Daniel Grigore-Simion, al Teatrului de Artă București, a fost invitat și se va juca, pe 20 aprilie, la cea de-a XXIV-a ediție a Festivalului Internațional al Recitalurilor Dramatice “BACĂU FEST – MONODRAME”.

Festivalul care se va desfășura, anul acesta, în perioada 15-22 aprilie, este organizat de Teatrul Municipal “Bacovia” și este dedicat spectacolelor de tipul one man show / one woman show.

Spectacolul “O femeie singură”  a avut premiera în octombrie 2016, iar anul trecut a fost selectat și s-a jucat în trei festivaluri naționale: Festivalul Național de Teatru, Festivalul Național de Comedie de la Galați, UNDERCLOUD – Festival de Teatru Independent de orice.

Pentru prestația actoricească de excepție, din spectacol, Andreea Bibiri a câștigat Premiul pentru Cea mai bună interpretare feminină, la Festivalul Național de Comedie de la Galați și a fost nominalizată pentru Cea mai bună actriță, la UNDERCLOUD.

“BACĂU FEST – MONODRAME” este primul festival internațional la care participă, de această dată cu titlul de spectacol invitat.

Piesa “O femeie singură”, scrisă de celebrii dramaturgi italieni Dario Fo și Franca Rame, doi dintre cei mai cunoscuți actori și activiști politici ai Italiei, face parte dintr-un volum de douăzeci de monologuri pentru femei, texte de la profund serioase până la extreme de haioase.

“Piesele sunt intenționat comice și grotești. Pentru că femeile au tot plâns, de două mii de ani încoace. E momentul să râdem.“– Franca Rame

“Aflate la granița dintre realitate și ideologie, aceste monologuri sunt comentarii vii, concise și distractive asupra condiției femeii. Comice, dar mânioase; brute, dar precise.”– Independent 

 

La Teatrul de Artă București, spectacolul “O femeie singură” poate fi văzut pe 28 aprilie, de la ora 19.15, iar biletele sunt disponibile pe MyStage.ro.

 

Contact:

Costinela Caraene

Comunicare – Teatrul de Artă București

Tel: 0722.243.950 I 0745.25.95.85

 E-mail: comunicare@teatruldearta.ro

“Voyeur” – doar 6 zile până la premiera de la Brașov!

 

Mai sunt doar 6 zile până când “Voyeur” de Gardner McKay ajunge la Brașov. Pe 18 martie, de la ora 19.00, actorii Alexandra Ioniță și Tudor Istodor, sub îndrumarea regizorului Claudiu Istodor și într-un decor creat de Iulian Bălțătescu, vor performa, la Centrul Cultural Reduta, spectacolul pe care dramaturgul îl vedea ca fiind “despre capacitatea noastră de a crede în orice adevăr, în forma în care ni se potrivește, despre puterea noastră de a ierta, nevoia noastră de a merge mai departe.”

Maude este psihiatru şi locuieste singură, într-o casă izolată. Când îi dă voie lui Peter, baiatul timid, care i-a reparat maşina puțin mai devreme, să intre ca să dea un telefon, nu îşi închipuie că el ar fi voyeurul care o urmăreşte de ceva timp. Sau că ar fi criminalul în serie, numit de presă Păpuşarul. Sau că ar fi, de fapt… 

“Tensiunea este foarte bine dozată, iar soluţia regizorală prin care sala devine o extensie a spaţiului de joc – de fapt celelalte camere ale apartamentului lui Maude (inclusiv dormitorul) – este foarte eficientă. În această zonă, chiar în mijlocul publicului, au loc pe întuneric urmăriri şi confruntări, fapt care dă senzaţia că nimeni nu este în siguranţă, chiar dacă tu, ca spectator, eşti protejat prin convenţia teatrală.” (Monica Ploeșteanu, Agenda Liternet)

“Spectacolul e foarte bun, excelent jucat și atât de captivant (…) Cu un extraordinar simț al firescului, Tudor Aaron Istodor pendulează de la un capăt la altul al paletei de stări: Peter este cumsecade, glumeț, arogant, romantic, inocent, angoasat, victimă, cinic, amorez stăpân pe situație, sarcastic, sadic, vulnerabil, neputincios etc… La fel, Alexandra Ioniță reușește să păstreze în jurul lui Maude acea aură de mister ce susține cu măiestrie finalul neașteptat, care încununează eșafodajul amețitor al întorsăturilor de situație. Spectacolul regizat de Claudiu Istodor, într-un decor creat de Iulian Bălțătescu, exprimă impecabil ideea cheie a textului: ”Viața e teatru”. Cine joacă mai bine, câștigă.” (Gabriela Hurezean, Muze și arme)

“Voyeur” este primul spectacol al Teatrului de Artă București, premiat la un festival de teatru – Premiul pentru Cea mai bună interpretare masculină (Tudor Istodor – Peter) la UNDERCLOUD – Festival de Teatru Independent de Orice, cel mai notoriu festival național de teatru independent din România.

“La UNDERCLOUD 2014 s-a premiat performanța!” (Ziarul Metropolis)

BILETE pentru reprezentația “Voyeur” din 18 martie, ora 19.00, încă se mai pot achiziționa online, de pe mystage.ro, și de la casa de bilete a Centrului Cultural Reduta (str. Apollonia Hirscher nr. 8).

 

Contact pentru presă:

Costinela Caraene

Coordonator Comunicare – Teatrul de Artă București

Tel: 0722.243.950 / 0745.25.95.85

E-mail: comunicare@teatruldearta.ro