De Vasili Sigarev

Cu: George Constantinescu, Rareș Andrici, Mihaela Popa

Traducerea: Marina Palii

Regia: Bogdan Budeş

***Marele Premiu – “Cel mai bun spectacol” la Festivalul Internațional de Teatru Kolyada-Plays, Ekaterinburg, Rusia – iunie 2017
***Premiul pentru cel mai bun actor – George Constantinescu (Gleb) – la FITIC – Festivalul Internațional de Teatru Independent Constanța – septembrie 2017
***Premiul pentru Cel mai bun actor – George Constantinescu (Gleb) – la Maratonul Teatrului Independent- Bucharest Fringe – 2015

Lumea lui Vasili Sigarev nu e confortabilă. E o lume brutală, paradoxală, a extremelor, în care candoarea seamănă cu firul de iarbă ieșit printr-o placă groasă de beton. Într-un depou de tramvaie, mizer, aflat la periferia orașului, bunătatea și compasiunea vin „la pachet” cu violența și cruzimea. (Bogdan Budeş)

Acțiunea spectacolului Dureri Fantomă se petrece la periferia unui oraș, într-un depou de tramvaie în care planează constant promiscuitatea și lipsa sensibilității umane. În această atmosferă se consumă drama unei femei bântuită de propriul trecut. Un depou, doi paznici tineri și sufletul Olgăi în rememorarea obsesivă a unei povești pe care nu vrea să o piardă.

Recomandare vârstă: 16+

Participări la festivaluri:

Festivalul Internațional de Teatru Kolyada-Plays, Ekaterinburg, Rusia, ediția 2017
FITIC – Festivalul Internațional de Teatru Independent Constanța, ediția 2017
Fest(in) pe Bulevard (Teatrul Nottara), ediția 2016
UNDERCLOUD – Festival de Teatru Independent de orice, ediția 2016
Maratonul Teatrului Independent- Bucharest Fringe, ediţia 2015
Festivalul “25 de ore de teatru non-stop – Respiră teatru” – Sibiu, ediţia 2015
Festivalul de teatru BABEL FAST – Târgovişte, ediţia 2015
Festivalul de teatru Antagon – Timişoara, ediţia 2015
Festivalul Naţional de Teatru Independent 2015

 

CINE NE RECOMANDĂ?

“Un spectacol cât China, pe o scenă cât sufrageria ta.
Nu dau spoilere, nu ridic statuie nimănui (cu toate că ar merita toți). Mai bine citiți pe site-ul Teatrului de Artă ce a spus Dorina.”
– Florin Piersic Jr., pe pagina de Facebook

“Piesa lui Vasili Sigarev, pe lângă calitatea subiectului şi lumea pe care o aduce în scenă, mai are un atu: partiturile actoriceşti. Trei roluri ofertante, pe muchia fină dintre eşec şi performanţă; uşor de tratat superficial şi formal, greu de asumat, dar odată realizată simbioza dintre gândul limpede al actorului şi carnea acestor personaje, impactul în sală este frontal. Iar asta se întâmplă la Teatrul de Artă; trei actori care umplu până în cele mai mici colţuri aceste forme sufleteşti contorsionate şi le trăiesc până la capăt.“
– Alina Epîngeac, Yorick.ro (aprilie, 2017)

“Ca orice întâmplare artistică semnificativă, Dureri fantomă trece peste toate barierele acestea. Particularizează cât să ne facă să tresărim în faţa feliei de viaţă, de oraş pe care ne-am obişnuit să o ignorăm, generalizează cât să ne facă să ne recunoaştem în deruta puştiului, în agresivitatea bărbatului, în candoarea fierbinte a femeii. O pereche de ochelari şi orice periferie devine centru. Şi orice om devine om. ”
– Mihai Brezeanu, LiterNet.ro (noiembrie 2016)

“„Dureri fantomă” încearcă, ba chiar și reușește ceva tot mai rar în dramaturgia contemporană: să spună ceva important. Avem aici, în primul rând, un text rusesc, adică adânc și tragic, îmbogățit de un comic absurd, adică universal. (…) Regizorul își lasă o amprentă, iar actorii trăiesc spectacolul ca pe un eveniment important din viețile lor, ceea ce, la Teatrul de Artă, a devenit un fel de lege. (…) „Dureri fantomă” e altceva: o aducere aminte a fragilității noastre. E ca o bătaie pe umăr: prietene, privește bine către toate acestea și ia seamă, căci nu e deloc sigur că vor fi și mâine aici. Uneori, atât e de-ajuns.”
– Andrei Crăciun, Ziarul Metropolis (octombrie 2016)

“Ceva din mine a plâns ca după război, când se anunță că e pace. Actorii ăștia mi-au dat vestea că supraviețuim și că ei au puterea (și-mi dau și mie) de a reconstrui. (…) Mi-au făcut bine. Și dacă teatrul e oglinda lumii, lumea are o șansă. Să fie liberă, cinstită și trează, ca spectacolul ăsta de la Teatrul de Artă.”
– Dorina Chiriac, preluată de ziarulmetropolis.ro (27 februarie 2015)

“Miza lui Bogdan Budeș, esențial veristă, a fost să reproducă un segment de lume cu personaje cât mai naturale și mai credibile. Pas cu pas, însă, regizorul înaintează într-un studiu al relației, cu poziții de forță, detururi, încurcături și ezitări, toate într-un ritm bine strunit.”
– Cristina Rusiecki, Revista Cultura (9 septembrie 2015)

“Dureri fantomă” este o reuşită memorabilă care interoghează însăşi complexitatea universului uman, provocând în fiecare dintre noi zbaterea unei dileme retorice asupra rolului tămăduitor al suferinţei, asupra rostului ei în general dar şi asupra importanţei fraternităţii în faţa ororii, a maleficului. – Port.ro (30 martie 2015)

“În Dureri fantomă“, un text emoționant, plin de lumini și umbre, cu treceri de la umor amar la dramă brutală, Bogdan Budeș alege, în ciuda spațiului frust, creat pe scena Teatrului de Artă, să exploreze acele zone în care se ascund traumele și care sunt destul de greu de adus pe scenă, când vrei să nu anulezi efectul dramatic. Povestea e puternică și seducătoare, atât pentru regizor, cât și pentru cei trei actori (…) care i se supun și o fac, în același timp, să trăiască pe scenă, să împresioneze și să emoționeze, fără să se teamă de efectul emoției. Finalul poveștii, atât de dramatic, atât de emoționant, atât de departe de trendul teatrului actual, îl veți descoperi dacă veți face o vizită la teatrul din strada Sf. Ștefan.“
– Monica Andronescu, Yorick.ro (7 aprilie 2015)

“Ca regizor, light-designer și scenograf, Bogdan Budeș oferă un power play ce demolează toate prejudecățile conform cărora, în lipsa finanțării, teatrele independente trebuie să accepte compromis peste compromis. ”Dureri Fantomă” este un spectacol care trece fără probleme ștacheta cea mai înaltă și pe care, în mod sigur, îți dorești să-l revezi. Felicitări doamnă și domnilor.“
– Gabriela Hurezean, Muze și arme (27 martie, 2015)

 

*****
IMPORTANT

Vă rugăm să respectați ora de începere a spectacolului, scrisă pe bilet. Spectacolul începe în cel mai scurt timp, odată cu încheierea tuturor pregătirilor tehnice necesare.

După începerea spectacolului, accesul în sală NU mai este permis, iar biletele își pierd valabilitatea.

Ratarea vizionării unui spectacol din cauza neprezentării la ora anunțată nu dă dreptul la returnarea costului biletului sau la utilizarea lui la o reprezentaţie ulterioară.

Biletele pot fi schimbate sau contravaloarea lor poate fi returnată doar în cazul anulării/reprogramării spectacolului.

Pe durata desfășurării spectacolului, nu este permisă folosirea aparaturii foto-video sau a camerei de luat vederi a telefonului mobil.

Din respect pentru actori și spectatori, vă rugăm ca, în timpul spectacolului, să țineți telefoanele închise, pe modul Avion sau Silențios și să păstrați liniștea.

Vă mulțumim.

 

MĂSURI PENTRU PREVENIREA CONTAMINĂRII CU NOUL CORONAVIRUS SARS-COV-2 ȘI PENTRU ASIGURAREA DESFAȘURĂRII ACTIVITĂȚILOR ÎN CONDIȚII DE SIGURANȚĂ SANITARĂ ÎN DOMENIUL CULTURII:

  • Măsurarea temperaturii prin termometru noncontact. Persoanele care refuză sa le fie verificată temperatura NU vor avea acces în sală;
  • NU se va permite accesul persoanelor simptomatice (tuse, strănut, rinoree, febră peste 37,3, stare generală modificată);
  • Accesul în spațiu se face cu respectarea de către participanți a distanțării de minimum 1,5m;
  • Accesul publicului va fi permis numai în condițiile purtării măștii de protecție pe toată durata evenimentului. Masca trebuie să acopere gura și nasul;
  • Se interzice consumul de mâncare și băuturi în sala de spectacol.